Kender du de her sætninger….

 

“De billigste XXX du finder ….” 

“Vi giver verdens bedste service….” 

“Vi har de billigste løsninger….” 

 

Hvad tænker du, når du hører eller læser dem? Sådan – helt ned i maven. Er det sætninger, der bare giver dig den vilde købelyst, og “MÅ-EJE” kløe?

Eller, falder de bare i et, med alle de andre?

 

Faktisk kører der f.eks en radioreklame på en lokalstation i byen, der starter med: 

“Nu skal du høre, hvorfor du skal vælge xxx til dit yyy arbejde. – Pris – Kvalitet – Service…

Men ikke andet! Intet om, hvilke prispolitik de har – intet om, hvilken kvalitet du køber, og slet intet om, hvilken god service de så leverer med…

Og så kommer der en god gammeldags JYSK sætning ind i mit hoved, alt imens jeg får tics, og mine øjne kniber sammen, som blev jeg ramt af en migræne! “Prø’lieHØRHÆR!

Bare fordi I siger det i radioen – så er det jo ikke bedre, end de andre yyy’er i branchen! 

Jeg får en helt fundamentalt lyst til at råbe til radioen – JA – JER OG ALLE DE ANDRE! 

Og ja, det virker da sikkert! Det virker da i det mindste til, at deres navn bliver nævnt i radioen x antal gange hver dag. Men de bliver kendt på … ligegyldighed. De fremstår bare forrest i hukommelsen, når nogen skal bruge en xxx. Eller gør de? For til trods for, at jeg rent faktisk har set mig lidt sure på dem, så kan jeg på stående fod, slet ikke huske andet. Intet navn, og basalt set, faktisk heller ikke branchen. Jeg husker bare…træls følelse. 

 

Til gengæld er der andre radioreklamer, jeg GODT kan huske. Det er fordi, de har fået lavet sig et godt slogan. Et slogan, der sætter sig. Et man husker. Et, der har noget med deres navn at gøre! Gode slogans sælger. 

 

Det kan være svært – og meget dyrt – at få sit slogan på plads. Men det kan også være det hele værd.

Jeg er ikke personen, du skal gå til, for at få lavet et slogan. Det er jeg simpelthen ikke gearet til at udtænke for dig. MEN – jeg anbefaler du får et. Eller i det mindste – finder en kort sætning, der fortæller om dig og din virksomhed. 

 

En punchline. En leveregel, kan det også være. Noget, der definerer. Noget fængende, folk ikke kan få ud af deres hoved igen. 

 

Men lad nu være med at gå efter laveste fællesnævner. De nemme – som Kvalitet, pris og så videre…. Gå efter guldet. 

 

God arbejdslyst!